Wraz z 1 stycznia 2024 roku niemiecki operator energetyczny RWE przekaże infrastrukturę LNG, znaną jako projekt Elbenhafen, zbudowaną w Brunsbüttel federalnemu operatorowi Deutsche Energy Terminal (DET). Odbywa się to ponad dziewięć miesięcy po rozpoczęciu transportu gazu.
Do portu znajdującego się na wyspie Rugia przybył statek do układania podwodnego rurociągu, Castoro 10 (był wykorzystywany do prac przy gazociągu Baltic Pipe, łączącym Danię i Polskę). Rozpoczyna działania związane z utworzeniem kolejnego terminala do regazyfikacji LNG, który ma zapewnić Niemcom zaopatrzenie w ten kluczowy surowiec energetyczny.
Choć wciąż nie milkną protesty ze strony niemieckich ekologów, w sposób niezakłócony mają ruszyć prace morskiego terminalu do regazyfikacji gazu, znajdującego się w niemieckim Mukran. Po próbnych dostawach mają ruszyć one ruszyć już w sposób stały.
Pływający terminal regazyfikacyjny przeznaczony do operowania LNG, FSRU, jest już w Niemczech. To pierwsza tego typu jednostka w tym kraju. Docelowo ma ona znajdować się w Lubminie nad Bałtykiem.
Według organizacji SEA-LNG, powołującej się na dane Clarkson Research Services, w 2021 roku powiększyła się liczba zamówień na jednostki zasilane LNG, zbliżając się do 30 procent całości nowych zamówień na budowę statków według tonażu brutto.
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"
Postęp prac przy zawalonym moście w Baltimore. Zostanie otwarta wodna trasa dla jednostek rekreacyjnych